Έκθεση Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας 2023-2024
Το Γυμνάσιο Βαθέος Αυλίδας αποτελεί οργανισμό που ανήκει στην υποχρεωτική βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αφορά σε μαθητές ηλικίας 12-15 ετών. Χωροθετείται στο Βαθύ Αυλίδας εντός του Δήμου Χαλκιδέων, περιοχή γνωστή από την αρχαία ελληνική δραματική και επική ποίηση λόγω του τρωικού πολέμου.
Τη σχολική χρονιά 2023-2024, υπηρετούν συνολικά (33) εκπαιδευτικοί εκ των οποίων, (18) μόνιμοι με θητεία, (10) με απόσπαση και (5) αναπληρωτές. Παράλληλα φοιτούν (245) μαθητές/τριες προερχόμενοι από (4) Δημοτικά Σχολεία των γύρω οικισμών (Βαθύ, Φάρος, Παραλία Αυλίδας και Καλοχώρι-Παντείχι), χωρισμένοι σε (11) τμήματα (Α-3, Β-4, Γ-4). Η σχολική μονάδα διαθέτει επιπλέον τμήμα Ένταξης στο οποίο φοιτούν (25) μαθητές/τριες και στελεχώνεται από (2) μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής ΠΕ02 και ΠΕ03, ενώ (2) μαθητές ενισχύονται με 3 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης.
Το μαθησιακό επίπεδο χαρακτηρίζεται μέτριο, καθώς με την ολοκλήρωση των προαγωγικών-απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου, το (15,8 %) είχαν μέσο όρο βαθμολογίας “Άριστα”, ενώ το (37 %) κάτω από (15,5). (24) μαθητές/τριες απορρίφθηκαν λόγω απουσιών, (2) επαναλαμβάνουν την τάξη λόγω βαθμολογίας και (21) παραπέμφθηκαν σε εξέταση τον Σεπτέμβριο. Οι περισσότεροι μαθητές (86,9 %) μεγαλώνουν σε σταθερό οικογενειακό περιβάλλον, ενώ το (13,1 %) μεγαλώνουν με έναν από τους δύο γονείς. Το μορφωτικό επίπεδο των γονέων είναι χαμηλό καθώς το (73,8 %) δεν έχουν πτυχίο ανώτερο του Λυκείου. Το (47,5 %) των μαθητών δεν διαθέτει πτυχίο Αγγλικής Γλώσσας, μόνο το (16,4 %) χειρίζονται άριστα τους Η/Υ. (Τα στατιστικά στοιχεία προέκυψαν από μελέτη των αποτελεσμάτων φοίτησης και από στατιστική έρευνα στην οποία συμμετείχαν οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών για την υποβολή της αίτησης διαπίστευσης Erasmus στο Ι.Κ.Υ)
Το σχολείο συστεγάζεται με το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Βαθέος Αυλίδας. Διαθέτει (11) βασικές αίθουσες διδασκαλίας για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Αίθουσες: Τεχνολογίας, Καλλιτεχνικών, Εκδηλώσεων που λειτουργεί και ως αίθουσα Μουσικής με μουσικά όργανα, ενώ από την επόμενη χρονιά θα διαθέτει και ενδοσχολική Βιβλιοθήκη. Διαθέτει (1) επαρκώς εξοπλισμένο Εργαστήριο Πληροφορικής με παλαιάς ωστόσο τεχνολογίας υπολογιστές οπότε είναι αναγκαίος ο εξοπλισμός του εργαστηρίου με σύγχρονους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, (1) Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών το οποίο δεν διαθέτει τον απαραίτητο εργαστηριακό εξοπλισμό για τη διδασκαλία των αντίστοιχων μαθημάτων.
Φέτος τοποθετήθηκαν (12) διαδραστικοί πίνακες: (11) στις αίθουσες γενικής παιδείας και (1) στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Ο αύλειος χώρος είναι μεγάλος και άνετος, διαθέτει γήπεδο μπάσκετ και βόλεϋ τα οποία όμως χρίζουν ανακαίνισης.
Τέλος, λειτούργησε κανονικά η επιτροπή διεπιστημονικής υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) πλαισιωμένη από (1) αναπληρώτρια Κοινωνική Λειτουργό ΠΕ30 και (1) Αναπληρώτρια Ψυχολόγο ΠΕ23. Απο το έργο της ΕΔΥ επωφελήθηκαν όλοι οι μαθητές με τη συμμετοχή σε ομαδικές δράσεις και ατομικές συνεδρίες. Πραγματοποιήθηκαν 2 δράσεις που απευθύνονταν σε όλο το μαθητικό πληθυσμό και 4 σε επιλεγμένα τμήματα. Επιπλέον πραγματοποιήθηκε και (1) απογευματινή δράση ενημέρωσης των γονέων.
Το σχολείο δεν διαθέτει σχολικό φύλακα, ενώ η μια σχολική καθαρίστρια δεν προλαβαίνει να φέρει εις πέρας το έργο της.
Μεγάλη επιτυχία για τη σχολική μονάδα η απονομή διαπίστευσης Erasmus από το Ι.Κ.Υ. στο πλαίσιο της δράσης KA120-SCH του προγράμματος ERASMUS + 2021-2027, η οποία εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση σχεδίων κινητικότητας μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών για τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα με το τυπικό διδακτικό πρόγραμμα, οι εκπαιδευτικοί ανέλαβαν την εκπόνηση (3) πολιτιστικών και (1) περιβαλλοντικού προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων. Η υλοποίηση του ενός πολιτιστικού έγινε σε συνεργασία με το 6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας και οργανώθηκε πολυήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών/τριών και των (2) σχολείων στο εξωτερικό. Όλα τα προγράμματα παρουσιάστηκαν από μαθητές και εκπαιδευτικούς στην 3ήμερη εκδήλωση που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ευβοίας και στη γιορτή λήξης σχολικού έτους.
Στο πλαίσιο του «Συλλογικού Προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου του σχολείου – Σχέδια δράσης – Ομάδες δράσεις για το σχολικό έτος 2023-2024» δημιουργήθηκαν, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου (3) σχέδια δράσης με τις αντίστοιχες ομάδες.
Πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών σε θέματα σχετικά με τη χρήση των Διαδραστικών Συστημάτων Μάθησης, τις πρώτες βοήθειες και Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση, εκπαιδευτικές/διδακτικές επισκέψεις μαθητών, συμμετοχές τους σε διαγωνισμούς ρομποτικής, Ολυμπιακής Παιδείας, Ολυμπιάδα Φυσικών και Τεχνολογικών Κινδύνων, πολλές δράσεις φιλανθρωπικές-περιβαλλοντικές-ανακύκλωσης, συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, λειτουργία ομίλων βυζαντινής-παραδοσιακής μουσικής και ρομποτικής, παρουσίαση θεατρικής παράστασης στην τοπική κοινωνία, συνεργασίες με εκπαιδευτικούς, δημοτική αρχή, σύλλογο γονέων/κηδεμόνων και πολιτιστικούς θεσμικούς φορείς για δημιουργία σχολείου ανοικτού προς την κοινωνία.
Μετά τη λήξη του πρωινού ωραρίου το σχολείο οργάνωσε και λειτούργησε ως Σχολικό Κέντρο Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία, στελεχωμένο από (3) αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 και στο οποίο συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από όλα τα σχολεία της Χαλκίδας.
Τέλος, το σχολείο απέκτησε λογότυπο το οποίο σχεδίασαν οι μαθητές/τριες μέσα από μια παιδαγωγική διαδικασία και η τελική επιλογή προέκυψε από τη συμμετοχή όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας.
Παραθέτουμε αναλυτικά όλη την Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας για το σχολικό έτος 2023-2024.