
Διδακτική Επίσκεψη Α’ τάξης στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας
Οι μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα ξεχωριστό ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στη δύναμη της τέχνης και της εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Χαλκίδας, την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025.
Η ταινία παρουσίασε τη δημιουργία και τη δεκάχρονη εξέλιξη ενός καινοτόμου δικτύου σχολείων, το οποίο αξιοποιεί την τέχνη της φωτογραφίας για να ευαισθητοποιήσει παιδιά όλων των ηλικιών σχετικά με θέματα που απαιτούν την προσοχή και την προστασία μας. Το δίκτυο δημιουργήθηκε από την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Τμήμα Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.
Η εκπαιδευτική πρόταση «Κλικ, προστάτευσέ το!» αποτελεί πλέον έναν θεσμό, υλοποιούμενη κάθε χρόνο από εκπαιδευτικούς 100 έως 200 σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ έχει εξαπλωθεί και σε πολλά ακόμη σχολεία σε όλη τη χώρα. Με επίκεντρο τη φωτογραφία, τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν τον κόσμο γύρω τους, να εντοπίζουν ζητήματα που χρειάζονται φροντίδα και να εκφράζουν μέσα από τον φακό τους το προσωπικό τους μήνυμα προστασίας και αλλαγής.

Κατά τη διάρκεια της προβολής στο φεστιβάλ, οι μαθητές μας είχαν την ιδιαίτερη χαρά να παρευρεθούν σε συζήτηση με τη σκηνοθέτιδα της ταινίας. Μέσα από έναν ζωντανό διάλογο, τα παιδιά έθεσαν ερωτήσεις, μοιράστηκαν σκέψεις και ανέπτυξαν προβληματισμούς γύρω από τη διαδικασία δημιουργίας του ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενό του. Η παρουσία της σκηνοθέτιδας ενίσχυσε τη βιωματική διάσταση της εμπειρίας και έδωσε στους μαθητές μοναδικές ευκαιρίες έμπνευσης ενισχύοντας την καλλιτεχνική, περιβαλλοντική και κοινωνική ευαισθητοποίηση τους.




